Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012

Επικίνδυνα "παιχνίδια" με τις προγνώσεις καιρού σε περιφερειακά αεροδρόμια;

Είναι αλήθεια ότι μετά από τις απολύσεις προσωπικού στην Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία τις μετρήσεις και τις τοπικές προγνώσεις σε πολλά περιφερειακά αεροδρόμια τις έχουν αναλάβει στρατεύσιμοι που έχουν σπουδές και γνώσεις μετεωρολογίας.;

Το ερώτημα το θέτει το Δίκτυο Ελεύθερων Φαντάρων για να προϊδεάσει για το δεύτερο και σοβαρότερο ερώτημα το οποίο προκαλεί ανησυχία:

“Στο αεροδρόμιο γνωστού κοσμοπολίτικου νησιού οι μετεωρολογικές άδειες προσγείωσης και απογείωσης δίνονται από φαντάρο.

Πρόσφατα δέχτηκε πιέσεις από αεροπορική εταιρία για να πειράξει τα στοιχεία- ένταση μποφόρ- και να γίνουν κανονικά οι πτήσεις”

Η καταγγελία είναι ασφαλώς πολύ σοβαρή και αξίζει απάντησης.

2 σχόλια:

  1. Ερώτημα: Τα πειραξε τελικά τα στοιχεία;

    Τοπικές προγνώσεις δεν γίνονται σε όλα τα αεροδρόμια. Σε αυτά που γίνονται- γίνονται από μετεωρολόγους- προγνώστες. Τα υπόλοιπα διαθέτουν απλώς σταθμούς παρατήρησης που στελεχώνονται από μετεωρολόγους - παρατηρητές. Οι παρατηρητές μπορεί να είναι και στρατεύσιμοι μετά την κατάλληλη εκπαίδευση. Οι προγνώστες δεν είναι στρατεύσιμοι.

    Οι σταθμοί παρατήρησης καταγράφουν τα τοπικά μετεωρολογικά δεδομένα, εκδίδουν δελτίο παρόντος καιρού και το στέλνουν στην ΕΜΥ στην ΑΘήνα αλλά και στον τοπικό πύργο ελέγχου αεροδρομίου. Τα μετεωρολογικά δεδομένα προέρχονται από την παρατήρηση του παρατηρητή αλλά και από τις ενδείξεις των οργάνων (π.χ. ανεμόμετρα) οι οποίες καταγράφονται.

    Αν στο αεροδρόμιο δεν υπάρχουν ειδικοί όροι, κυρίως σχετικά με τη διεύθυνση και ένταση του ανέμου, το αν ο καιρός είναι κατάλληλος για την απογείωση ή την προσγείωση το αποφασίζει ο πιλότος σε συνάρτηση και με τις διαδικασίες της εταιρίας του. Δεν υπάρχουν μετεωρολογικές άδειες προσγείωσης και απογείωσης.

    Οι εταιρίες θέτουν ξεχωριστά η κάθε μία όρια ανέμου κυρίως για την προσγείωση και προφανώς η συγκεκριμένη πίεσε, πολύ κακώς το έκανε βέβαια, ώστε να καλύψουν τον κ$#ο τους.

    Στην αεροπορία δεν υπάρχουν μποφόρ.

    Το περιστατικό είναι σοβαρό γιατί
    α)μία εταιρία άσκησε πίεση να αλλάξουν επίσημα στοιχεία.
    β)Αν τελικά άλλαξαν τα στοιχεία τότε ένας παρατηρητής μετέφερε λάθος στοιχεία καθώς άλλα θα λεχουν καταγράψει τα μηχανήματα.

    Μετά από όλα αυτά περιττό να πω ότι το άρθρο είναι γεμάτο ανακρίβειες και αμφιβάλλω ότι όλες οι πληροφορίες προέρχονται από άτομο που εργάζεται ή υπηρετεί σε σταθμό παρατήρησης αεροδρομίου.

    Δεν αμφισβητώ ότι η ΕΜΥ υποστελεχώνει μονάδες. Αλλά δεν είναι τωρινό φαινόμενο να υπηρετούν ως παρατηρητές (και όχι προγνώστες) σε περιφερειακά αεροδρόμια στρατεύσιμοι, γίνεται εδώ και χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εχω την αισθηση οτι ο προλαλησας εργαζεται για αεροπορικη εταιρια και προσπαθει να μαζεψει τα ασυμαζευτα..!!αισχος.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή