Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014

ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΙ ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ ΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΟΛΑ ΣΩΣΤΑ ΣΤΗΝ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ-«Ευλογούν τα γένια τους» για το Norman Atlantic στο υπουργείο Ναυτιλίας

«Ευλογούν τα γένια τους» για το Norman Atlantic στο υπουργείο Ναυτιλίας
Ενα πλοίο παραδομένο στις φλόγες, στην Αδριατική, εν μέσω μεγάλης κακοκαιρίας, 478 άνθρωποι που προσπαθούσαν να καταλάβουν τι συμβαίνει και αγωνίζονταν να κρατηθούν στη ζωή και 4 ώρες -κρίσιμες πρώτες ώρες- που η Ελλάδα κοίταζε την καταστροφή χωρίς να μπορεί να αντιδράσει. Από τις 5.40, το πρωί της Κυριακής, που έγινε το πρώτο τηλεφώνημα για φωτιά στο πλοίο, έως τις 10.00 που εκείνο μπήκε φλεγόμενο και ακυβέρνητο στα ιταλικά χωρικά ύδατα η Ελλάδα που είχε την ευθύνη δεν μπόρεσε -λόγω της έντονης κακοκαιρίας η επίσημη εκδοχή- να αντιδράσει και να βοηθήσει τους επιβάτες. Μετά ανέλαβε να συντονίσει την κατάσταση η Ιταλία και μέχρι σήμερα υπάρχει ένα απίστευτο κομφούζιο για μια τραγωδία στην οποία δεν γνωρίζουμε όχι το ποιοι αλλά το πόσοι αγνοούνται... Και μια συνέντευξη Τύπου που δόθηκε για τους... τύπους.

Τη στιγμή που δεκάδες άνθρωποι αγωνιούν για τη τύχη των συγγενών τους που επέβαιναν στο πλοίο Νorman Atlantic και με ήδη καταγεγραμμένους 11 νεκρούς, στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου στην μαραθώνια συνέντευξη είπαν πως ό,τι ήταν δυνατόν να γίνει έγινε. Ασαφής ο αριθμός των αγνοουμένων. Οι ευθύνες επιρρίπτονταν στον καπετάνιο, στον καιρό και στους μη συνεργάσιμους Ιταλούς που ήθελαν να τα κάνουν όλα αυτοί. Το μόνο στοιχείο που δόθηκε είναι ότι οι διασωθέντες ανέρχονται στους 201.

Όπως ειπώθηκε από τον υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη αλλά και τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχο Λ.Σ. Αθανάσιο Αθανασόπουλο, ήταν από τα δυσκολότερα περιστατικά που έχουν αντιμετωπίσει ενώ σχετικά με το χρονικό της υπόθεσης σημειώθηκε πως το Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης ενημερώθηκε με καθυστέρηση από τον καπετάνιο. Η πρώτη πληροφόρηση έγινε μέσω τηλεφωνήματος από επιβάτη στις 05.40 το πρωί της Κυριακής σε χώρο ευθύνης έρευνας και διάσωσης της Ελλάδας και δύο με τρία λεπτά αργότερα το πλοίο ενημέρωσε για την πυρκαγιά. Σημειώθηκε ακόμα πως άμεσα δεσμεύτηκαν παραπλέοντα πλοία και υπήρξε κινητοποίηση του προβλεπόμενου μηχανισμού. Αναφορικά με τις καταγγελίες των επιβατών ότι ξύπνησαν από τους καπνούς και ότι δεν λειτούργησαν οι συναγερμοί, αναφέρθηκε πως θα διερευνηθούν οι καταγγελίες μετά τη λήξη του περιστατικού.

Σχετικά με τον καπετάνιο του πλοίου που παρέμεινε πάνω σε αυτό εν αντιθέσει με τον Α΄ Μηχανικό που το εγκατέλειψε άμεσα, σημειώθηκε ότι είχαν πρόβλημα επικοινωνίας μαζί του καθώς μιλούσε μόνο ιταλικά και δεν μπορούσε να δώσει ξεκάθαρη εικόνα της κατάστασης και οι αξιωματικοί του Λιμενικού αναζητούσαν εναγωνίως να μιλήσουν με κάποιον άλλο από τα μέλη του πληρώματος με το οποίο θα μπορούσαν να ενημερωθούν και να του δώσουν σχετικές οδηγίες. Εν τω μεταξύ η ώρα περνούσε και το πλοίο λόγω των δυνατών ανέμων μετακινήθηκε περίπου 6 μίλια βορειότερα και πέρασε στο χώρο ευθύνης για έρευνα και διάσωση, της Ιταλίας. Και έτσι με βάση τα δεδομένα εκείνης της στιγμής αποφασίστηκε οι Ιταλοί να αναλάβουν περαιτέρω την υπόθεση.

Στη συνέντευξη Τύπου απέδωσαν την μη έγκαιρη αντιμετώπιση του συμβάντος από της ελληνικές αρχές και στις πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες με ανέμους να φτάνουν τα 8-9 μποφόρ. Όπως επισημάνθηκε οι Ιταλοί είχαν καλύτερες καιρικές συνθήκες και μπορούσαν πιο εύκολα να σπεύσουν στο σημείο εν αντιθέσει με τα ελληνικά μέσα που ήταν εγκλωβισμένα λόγω καιρού. Ένα άλλο σημείο που τονίστηκε ήταν η συνεχής άρνηση των Ιταλών να δεχθούν την περαιτέρω ελληνική βοήθεια σε πλωτά και εναέρια μέσα λέγοντας ότι έχουν επάρκεια δυνάμεων. Νωρίς το απόγευμα της Τρίτης δόθηκε έγκριση να συμμετάσχει στην επιχείρηση το ελληνικό ρυμουλκό ενώ δεν έχουν αποδεχθεί οι Ιταλοί να ερευνήσουν το εσωτερικό του πλοίου ειδικά εκπαιδευμένα στελέχη Λιμενικού και Πυροσβεστικής.

Για το εάν θα μπορούσε να εμπλακεί στην επιχείρηση Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης του Λιμενικού αναφέρθηκε πως πιθανόν να μην είχε δυνατότητα λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών οι οποίες ωστόσο δεν αποτέλεσαν εμπόδιο για το πλοίο να αναχωρήσει από Ηγουμενίτσα με προορισμό την Ιταλία μεταφέροντας επιβάτες και οχήματα.

Για τους επιβάτες παρέπεμψαν στην εταιρεία και στους οργανισμούς λιμένων Πάτρας και Ηγουμενίτσας. Όπως είπαν αυτοί είναι αρμόδιοι για να γίνει ο σωστός έλεγχος σε εισιτήρια και ταξιδιωτικά έγγραφα. Για τα οχήματα επισημάνθηκε πως ήταν ανάμεσά τους και τουλάχιστον 19 βυτιοφόρα με λάδι το οποίο δεν θεωρείται επικίνδυνη ύλη και έτσι μπορούσαν να ταξιδέψουν. Για το εάν τοποθετήθηκαν στη σωστή θέση εντός του πλοίου ειπώθηκε ότι το πλήρωμα κρίνει εάν χωράνε με βάση το ύψος του οχήματος και εφόσον το έκριναν απαραίτητο θα μπορούσαν τα «ψηλά» οχήματα να τα κατευθύνουν στο ανοικτό γκαράζ. Για την διαδικασία της ταυτοποίησης αναφέρθηκε ότι συνεχίζεται και πως το πρωί της Τρίτης εστάλη στην Ιταλία η λίστα των επιβατών της ΑΝΕΚ για να γίνει και εκεί έλεγχος.

Για τους ελέγχους στο πλοίο σημειώθηκε ότι ήδη από το καλοκαίρι είχαν γίνει τρεις έλεγχοι σε Ισπανία και Ιταλία χωρίς να διαπιστωθεί κάτι ενώ για τις 6 παρατηρήσεις που καταγράφηκαν στις 19 Δεκεμβρίου στη Πάτρα τονίστηκε πως δύο αποκαταστάθηκαν άμεσα και για 4 δόθηκε η προβλεπόμενη προθεσμία των 14 ημερών.
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=663393

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου